Lintopdrachten overslaan
Verdergaan naar hoofdinhoud

Contactgegevens en adres

 

 

Contactgegevens en adres
 

Pachecolaan 44
1000 Brussel
Toegangsplan

 

INFODESK
(Voor al uw dossiergebonden vragen)

Tel. : 02/793.80.00 

 

Maandag9u30 - 12u00
Dinsdag9u30 - 12u00
Woensdag9u30 - 12u00
Donderdag14u00 - 16u00
Vrijdag9u30 -  12u00

 


E-mail : infodesk@ibz.fgov.be

Bezoeken

Als je in de kantoren van de Dienst Vreemdelingenzaken moet zijn, contacteer dan vooraf de persoon met wie je een afspraak hebt, om te weten of zijn dienst al naar het nieuwe adres is verhuisd.

Vanaf 26 november is het onthaal in het nieuwe gebouw open van 8.30 tot 16.00 uur.

Post

Vanaf 26 november moet de briefwisseling naar het nieuwe adres worden gestuurd:
Dienst Vreemdelingenzaken
Pachecolaan 44
1000 Brussel

Aanvragers van internationale bescherming (asielzoekers) 

Vanaf 3 december verhuizen de diensten die bij de Dienst Vreemdelingenzaken belast zijn met de aanvragen voor internationale bescherming, naar 2 plaatsen:

  • Het Klein Kasteeltje

Passendalestraat 2
1000 Brussel   Toegangsplan
In het Klein Kasteeltje worden de aanvragen voor internationale bescherming geregistreerd.

Openingsuren: 8u45 - 10u00

  • Pacheco

Pachecolaan 44 (44 Kubus)
1000 Brussel  Toegangsplan
Op dit adres wordt vervolgens, op afspraak, de aanvraag voor internationale bescherming ingediend (verhoor, administratief luik, bepalen welke staat verantwoordelijk is voor het behandelen van de aanvraag ...).

 

 

 

 

 

De Infodesk van Dienst Vreemdelingenzaken contacteren

 

Als u belt of een e-mail stuurt naar de Infodesk dient u in het bezit te zijn van een van volgende gegevens:

* het dossiernummer van de Dienst Vreemdelingenzaken: dit nummer bestaat uit 7 cijfers en wordt als referentienummer vermeld op briefwisseling van Dienst Vreemdelingenzaken. 

* het Rijksregisternummer: dit nummer is terug te vinden op verblijfsdocumenten.

* het visumaanvraagnummer: dit nummer is door de visumaanvrager te bekomen bij de bevoegde ambassade.  Ter info: dit nummer begint nooit met een 0 en bevat geen letters. 

Het verschaffen van deze nummers geeft niet automatisch recht op informatie.  Conform de wetgeving op de bescherming van de persoonlijke levenssfeer kunnen medewerkers van de Infodesk steeds naar uw identiteit en de reden van de contactname vragen.

Het louter verschaffen van naam en geboortedatum volstaat niet om opzoekingen te doen. 

Indien u niet eerder de mogelijkheid had het dossiernummer van de Dienst Vreemdelingenzaken te bekomen, kan dit aangevraagd worden:

* als particulier stuurt u een mail naar de Infodesk.  U voegt een duidelijke kopie van uw paspoort of identiteitskaart toe.

* als advocaat stuurt u een mail naar de Infodesk met duidelijke vermelding om welke persoon het gaat.  Een kopie van paspoort of identiteitskaart dient niet toegevoegd te worden.

 

 

Meer info: 

 

Wijzigingen van contactgegevens meedelen aan dienst vreemdelingenzaken

 

Enkel voor overheidsdiensten: Gemeenten, OCMW, Parketten, Andere overheden,...
Enkel voor: Advocaten, NGO'S, Verenigingen, VZW
Niet voor particulieren (!!)

Zie document

 

KLACHTEN:

 

  Indien u klachten heeft over ons departement of onze directies, verkrijgt u de contactgegevens door op dit logo te klikken.

 

 

CONTACT WEBMASTER

Uw opmerkingen, vragen of suggesties over de website kunt u overmaken aan de webmaster. Dit e-mail adres is niet geschikt voor inlichtingen over uw persoonlijk dossier of voor algemene inlichtingen. Voor meer informatie gelieve u te wenden tot onze Infodesk